Danskerne stiller krav til deres LEI-udbyder
Prisen skal være den rette, servicen skal være i top og det skal gå stærkt. Danskerne stiller krav til deres udbydere af LEI-koder og er ikke blege for at vælge den bedste fremfor den billigste. En rundspørge viser faktisk, at de fleste foretrækker, at det er nemt og bekvemt at bestille en LEI-kode og at det ikke må være for besværligt. Derfor er det ikke prisen alene der afgører om virksomhederne vælger den ene frem for den anden udbyder, men i langt højere grad hele oplevelsen og det tidsbesparende element.
Erfaring baner vejen
Vi har talt med Anders Jensen som har flere virksomheder der handler med værdipapirer. Han har benyttet sig af LEInummer.dk (Global FinReg) og synes at de klart leverer den mest professionelle og nemme service. Jesper har tidligere brugt NordLEI, men synes at bestillingen var meget besværlig og hele processen generelt var for langsom. Han valgte derfor at undersøge markedet, da han mente at der måtte findes nogen som kunne gøre det langt smartere. Dette ledte ham til hjemmesiden LEI-koder.dk som sammeligner priser på LEI-koder i hele verden. På siden klikkede han lidt rundt til forskellige udbydere, hvilke der er mange af globalt, men han viste på forhånd at han kun ville benytte sig af en dansk udbyder, da udenlandske udbydere ikke vil kunne vedligeholde danske virksomhedsdata på lige fod og af samme kvalitet som en dansk udbyder.
Prisen for de danske LEI-koder varierer ikke ret meget og han gik derfor efter dem der virkede til at være mest brugervenlige og som først og fremmest havde en GLEIF-certificering og et godt omdømme på Google og Trustpilot. Selve bestillingen af en ny LEI-kode tog ikke mere end et minut, han skulle bare indtaste CVR-nummeret og så var han videre. Han besluttede sig derfor for at flytte de resterende LEI-koder fra NordLEI til Global FinReg, hvilket i øvrigt blev gjort gratis og uden at gyldighedsperioden ændrede sig.
Sammenlig priser på LEI-koder
LEI-koder.dk oplever også en stigende trafik til deres hjemmeside og forsøger hele tiden at have det mest relevante og retsvisende billede af hvordan udbyderne tager sig ud. Derfor handler det i høj grad om at vise de informationer kunderne gerne vil se, og det handler ikke kun om hvad en LEI-kode koster, men altså også om hvem udbyderen er, hvor hurtigt og nemt det kan gøres, samt det omdømme virksomheden måtte have.
Seneste kommentarer